Jostailuek bete beharko lituzketen irizpide edo ezaugarriak:
- Kalitate materiala: Jostailuek seguruak izan behar dute eta ez dute haurrentzako arrisku potentzialik sortu behar.
- Kalitate formala: Alde batera utzi jostailu sofistikatuak. Harmoniatsuak eta estetikoak izango dira formari eta koloreari dagokionez.
- Kalitate hezitzailea: Ezinbestekoa da jostailua haurraren adinera egokitzea.
Jostailu gutxiegi izatearen ondorioak:
- Desberdintasun sozial handia: Nahi duen jostailua edo modakoa eskuratu ezin duen haurra, haur "pobrea" da lagunentzat, eta "desberdina".
- Kultura eta heziketa desberdintasun handia: Jostailuak haurren gaitasunen garapen osoa bultzatzen badu, jostailuak ez dituzten haurrek besteek baino garapen-kondizio kaskarragoak izango dituzte.
- Desberdintasun afektibo handia: Helduak jostailuaz egiten duen erabilera okerretako bat balio negatibo batzuk islatzea da. Adibidez: gurasoak, modako eta jostailu asko oparitzen dietenean haurrei "maite dutela" adierazten du eta kontrakoa gertatzen denean "ez dutela hainbeste maite".
Haur hezkuntzako goi-mailako ziklotik ateratako teoria.
No hay comentarios:
Publicar un comentario